Vi bruger cookies

Ved at benytte www.foodculture.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.
Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Marked » Marketing

Forsker: ”Visionære fødevarebrands burde gå i gang med Big Data nu"

BIG DATA – Der er enorme perspektiver i Big Data for fødevarebranchen, mener forskere fra et nyt forskningscenter på CBS. For eksempel kan man på de sociale medier monitorere millioner af menneskers følelser om brands og produkter i realtid.

09. aug 2016

EU: En ud af tyve anprisninger holder vand

Op mod 95 pct. af de bæredygtige mærker på vores fødevarer er enten forkerte eller umulige at bekræfte, mener EU. Fælles standarder vil rydde op i junglen af grønne anprisninger, siger Arla og...

09. jun 2015

Torvehalschef: Fremtidens fødevareproducent skal være nærværende

To eksperter mener, at vejen frem for små fødevareproducenter er nærvær over for forbrugere og at være til stede på flere platforme. De fremhæver Skærtoft Mølle som et godt eksempel.

23. feb 2015

Fairtrade fejrer 20 år i Danmark

Både kendskabet og tilliden til Fairtrade-mærket er de seneste år vokset til rekordhøjt niveau, viser ny rapport. Men 20 års-fødselsdagen kommer alligevel til at stå i skyggen af et stærkere Ø-mærke.

17. feb 2015

Fairtrade vil 5-doble salg inden 2020

Butikkerne skal hjælpe forbrugerne på vej til det ansvarlige valg med Choice Editing. Det vil hjælpe Fairtrade Mærket, der sigter mod at 5-doble omsætningen inden 2020. Dansk Supermarked er skeptisk.

17. feb 2015

Nordmænd vil lære os at nyde akvavit

Akvavitforbruget damper af, som de nordiske befolkninger bliver ældre. Akvavitkæmpen Arcus Gruppen tog kampen op i Norge og vil nu erobre nyt terræn i Danmark.

24. nov 2014

Bornholm sejrer stort i international mejerikamp

Danablu 60+ og økologisk letmælk fra Bornholm løb med to af tre priser i mejeridysten under International FOOD Contest i Herning i dag.

28. okt 2014

Arla: Nyd det gode

Arla lancerer med en kampagne et nyt brand, der vil gøre danskerne bevidste om at nyde det gode i livet.

15. aug 2014

Innovationsnetværk dyrker tværfagligheden

Nyt innovationsnetværk vil fremme fødevareinnovationen i det danske fødevarelandskab. Her er videndeling, tværfaglighed og tillid nøgleordene.

12. aug 2014

Unge er vilde med Fairtrade

Unge er nogle af de mest engagerede i fair trade, viser en ny analyse fra Landbrug & Fødevarer. Men varerne er for dyre, synes de. For at fastholde de 18-34-åriges interesse kan sociale medier være...

09. jul 2014