Vi bruger cookies

Ved at benytte www.foodculture.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.
Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Fødevarer » Sporbarhed

Danske forbrugere vil se deres fødevarer i øjnene

Fødevareskandaler og kødsvindel får forbrugere til at kræve sporbare fødevarer. Det vurderer en række forskere, som mener, at sporbarhed i fødevareindustrien er kommet for at blive.

09. apr 2013

Engelske supermarkeder vælger for forbrugerne

I England træffer supermarkedskæderne fødevarevalg for forbrugerne. Man kan f.eks. ikke købe buræg i Marks & Spencer, og Sainsburys sælger kun fairtrade-bananer. Det øger sporbarheden.

09. apr 2013

EU stiller krav om oprindelsesmærker

EU-Kommissionen arbejder med detaljerne i ny oprindelsesmærkning. Landbrug & Fødevarer stiller spørgsmål ved, om forbrugerne vil betale ekstra for fødevarer, der er mærket med oprindelse.

09. apr 2013

Findus overvejer større grad af sporbarhed

Hesteskødsskandalen førte til, at Findus fjernede en omdiskuteret lasagne fra markedet. For virksomheden var forbrugernes bekymring om sporbarhed en øjenåbner.

09. apr 2013

Spor din bøf og fryseret fra mobiltelefonen

Himmerlandskød og Halkær Ådal Økologisk prioriterer sporbarhed højt. Forbrugerne kan blandt andet spore fødevarerne via en gratis app til smartphone.

09. apr 2013

Om temaet

SENESTE NYHEDER