Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.foodculture.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Marked » Nye vækstmarkeder

TEMA: Stort dansk potentiale på vækstmarkeder

Danmarks eksportsucces til Kina blev grundlagt ved at satse og skabe netværk, inden den økonomiske vækst i Kina eksploderede. Den tilgang bør anspore fødevareklyngen i jagten på kommende vækstmarkeder, mener handelspolitisk chef hos Landbrug & Fødevarer.

01. apr 2014

Fødevareklyngen bærer Danmarks vækstmarkedsstrategi

Den danske fødevareklynge fører an i den danske eksport til vækstmarkederne. Det er en styrkeposition for dansk eksport, men kan også være en ulempe i højkonjunktur, fremhæver ekspert.

03. apr 2014

Afrika-bussen kører nu og Danmark skal med

Tocifrede vækstrater og en eksplosivt voksende gruppe af kritiske forbrugere, der efterspørger fødevarer af høj kvalitet og fødevaresikkerhed øger potentialet for danske virksomheders eksporteventyr...

01. apr 2014

Virksomheder overser vigtig del af verden

Overset del af verden kan blive central for den danske landbrugs- og fødevareeksport i fremtiden, vurderer eksperter. Yderst få virksomheder har opdaget potentialet, foodculture.dk har talt med en af...

03. apr 2014

Bæredygtighed skal bære dansk vækst

Økologi, bæredygtighed og en grøn profil bliver nøgleord i kampen om vækstmarkederne, mener flere eksperter.

01. apr 2014

Om temaet

SENESTE NYHEDER