Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.foodculture.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Samfund & Forbrug » Madbloggere

Madblogs er blevet mere populære

Knap hver anden danske madblog har fået flere besøgende de senere år. Mad er blevet en ny identitetsskabende faktor, mener ekspert.

03. jun 2014

Danske madbloggere er hobbyentusiaster

I Danmark er der ingen, der lever af at madblogge, viser ny undersøgelse. Men madblogs har typisk kastet andre aktiviteter af sig.

22. maj 2014

6 ud af 10 madbloggere skriver om kager og desserter

Opskrifter og kager er ifølge en ny undersøgelse de mest populære emner for madbloggere, mens gårdliv, kaffe og vin indtager bunden af popularitetslisten.

27. maj 2014

Bloggeres samarbejde med virksomheder er en juridisk gråzone

Forbrugerombudsmanden har svært ved at optrevle skjult reklame blandt bloggere med de gældende regler. Socialdemokraterne og Venstre vil nu se nærmere på markedsføringsloven.

27. maj 2014

Her er 5 populære madblogs

Hvem er de største madbloggere? Foodculture.dk har spurgt madbloggere og iagttagere fra bloggerverdenen om, hvem de vil pege på. Se hvad vi fandt frem til.

26. maj 2014

Eksperter: Madbloggerverdenen savner definitioner

Næsten halvdelen af danske madbloggere mener deres indhold er på niveau med journalisters, viser undersøgelse. Men bloggere laver ifølge eksperter ikke journalistik, så der mangler definitioner.

22. maj 2014

Arla sponsorerede madblogger

Ellen Grigorian angav tydeligt sit samarbejde med Arla ud for et blogindlæg, men ellers nævner bloggen ikke noget om et samarbejde. Forbrugerrådet tror praksis vil vokse i fremtiden.

26. maj 2014

TV: Mød to madbloggere

Foodculture.dk mødte to forskellige bloggere og bad dem fortælle om, hvordan det hele begyndte, og hvad der er vigtigt for dem som bloggere. Mød dem her.

22. maj 2014

Madbloggere er eftertragtede hos fødevarevirksomheder

Flere store fødevarevirksomheder ønsker et tættere samarbejde med madbloggere. Ifølge en ekspert er fødevarevirksomhederne ved at få øjnene op for madbloggernes store markedsføringsværdi.

22. maj 2014

Om temaet

SENESTE NYHEDER