Vi skal nyde det gode i livet. Morgensolen gennem vinduerne. Krummer i sengen. En ekstra skive ost på brødet. Siger Arla. 

I disse dage lancerer mejerikoncernen sit nye brand med sin hidtil største marketingkampagne på verdensplan. Med kampagnen ønsker Arla at minde danskerne om alle de små særlige øjeblikke, der tilsammen udgør vores hverdag. 

”I Danmark tager vi nok mælken og dens universelle betydning for vores sundhed lidt for givet. Men langt de fleste lægger stor vægt på de særlige øjeblikke i løbet af dagen, hvor man nyder et hjemmelavet måltid i familien, slukker tørsten med et glas mælk eller får en kop kaffe på kontoret. Med 'Nyd det gode' vil vi gerne minde om, at vores mejeriprodukter er med i millioner af disse gode øjeblikke rundt om i verden hver eneste dag,” siger marketingdirektør i Arla, Jakob Knudsen.

Mælk er sundhed for nogle og nydelse for andre

Som optakt til lanceringen har Arla interviewet folk på tværs af lande og kulturer for at finde frem til, hvad mejeriprodukter betyder for dem. Koncernen fandt ud af, at man i udviklingslandene forbinder mælk med børn, ernæring og sundhed, mens der i Europa er mere fokus på nydelse og smag. 

Uanset hvilken betydning, danskere tillægger mejeriprodukter, så er de storforbrugere af ost, mælk og yoghurt. En ny undersøgelse fra Arla, der er gennemført i anledning af kampagnen, viser blandt andet, at den gennemsnitlige dansker bruger over tre forskellige mejeriprodukter om dagen. Og cirka hver femte bruger mellem fem og otte forskellige typer mejeriprodukter dagligt.

Som et led i kampagnen vil Arla derfor opfordre danskerne til at dele deres egne små hverdagsøjeblikke, hvor mejeriprodukter spiller en rolle. Det kan være skålen med yoghurt og bær på en stille sommermorgen, det iskolde glas mælk efter en hård omgang træning, eller den velkendte ostemad, der holder én mæt igennem arbejdsdagen. 

Kampagnen afløser den omdiskuterede Tættere på Naturen

Nyd det gode-kampagnen har været undervejs i tre år og afløser den tidligere kampagne Tættere på Naturen, som Arla har haft som slogan siden 2008. 

Med ’Tættere på Naturen' ønskede Arla at sætte fokus på miljø og naturlighed, og det gav mening internt hos Arla-landmænd og medarbejdere. Eksternt gav kampagnen dog bagslag over for nogle målgrupper, som stillede sig kritiske over for sammenstillingen mellem natur og det intensive, effektive danske mejeriproduktion. 

Undervejs er Arla, kritikken til trods, blevet en bæredygtig global mejerikoncern, og dette fokus fortsætter trods den nye brandidentitet. 'Nyd det gode' søger at nærme sig forbrugernes ønske om sundhed, ansvarlighed og naturlighed i kombination med hverdagens gode øjeblikke og nydelse. 

”Når vi lancerer 'Nyd det gode' som ny brandidentitet er det ud fra ønsket om at komme endnu tættere på forbrugerne og deres hverdag. Det er en kommunikation, der er stærkt forankret i, hvad Arla er og kan tilbyde som brand, og det tror vi på, vil have en stor relevans for den danske forbruger," siger Jakob Knudsen. 

LÆS OGSÅ  Arla lancerer mest ambitiøse smørplan nogensinde

 


Tagget med Mejeri