Vi bruger cookies

Ved at benytte www.foodculture.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.
Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Marked » Afrika

Afrika

Danske landbrugs- og fødevarevirksomheder kan komme til at gøre en endnu større humanitær og økonomisk forskel i Afrika, end de allerede gør i dag. Men for at få et første klasses sæde på den kommende afrikanske vækstvogn skal de være tålmodige, lære at forstå afrikansk kultur og tage imod alle de råd, der bliver givet.

01. dec 2011

Dansk højteknologi blandt næsehorn og namibiere

I det namibiske højland er verdens mest moderne og effektive slagtekyllingeproduktion ved at blive bygget. Det danske firma Skov A/S fra Glyngøre leverer den bærende teknologi til en forventet...

01. dec 2011

Dansk firma tørrer vådt afrikansk korn

Når klimaet er hårdt ved afrikansk korn, kan dansk teknologi redde det og skabe både mere mad, lokale jobs og bedre bundlinje i Thisted.

01. dec 2011

Ydmyghed giver succes i Afrika

Danske Fan Milk har over 50 års erfaring med at drive virksomhed i Vestafrika. Ifølge adm. direktør Jens Jørgen Kollerup er det ikke nok med et godt produkt og knowhow, det kræver også en stor...

01. dec 2011

Vand er ikke det rene vand

Kina og Indien har store interesser i Afrika, hvor de i stigende grad opkøber store dele land for at producere fødevarer. Simpelthen fordi det er billigere end at transportere vand imellem deres egne...

01. dec 2011

Europæiske standarder i Europa

Danida Business Partnership hjælper danske virksomheder med at etablere samarbejder med afrikanske iværksættere.

01. dec 2011

Landbruget udvikler Afrika

Der er et enormt uindfriet potentiale for virksomheder i Afrika, mener udviklingsminister Christian Friis Bach (R). Han vil gerne lokke flere private danske initiativer til den afrikanske...

01. dec 2011